Kort om Søren Jensen

Søren Jensen Rådgivende Ingeniørfirma A/S er et af Danmarks førende rådgivende ingeniørfirmaer. Firmaet dækker alle specialer inden for fagområderne konstruktion, installation, el og IKT, og har stor erfaring og viden i gennemførelse af byggeprojekter – fra idéfase og planlægning til udførelse og løbende driftsoptimering. Firmaet er grundlagt i 1945 af ingeniør Søren Jensen og er i dag et familieejet aktieselskab med hovedkontor i Aarhus og afdelinger i København, Vejle og Silkeborg. Firmaet videreføres i dag af 3. generation Jensen – Søren Jensens barnebarn Frank Jensen.

Kort om Frank Jensen

Frank Jensen er uddannet diplomingeniør fra Ingeniørhøjskolen i Aarhus og har studeret arkitektur og avancerede konstruktioner på Bath universitets School of Architecture and Civil Engineering.
Efter et praktikophold hos Buro Happold Special Structures Group blev Frank hentet til University of Cambridge for at forestå udviklingen af en ny type bevægelseskonstruktioner til anvendelse i både rummet og på jorden.
I 2005 forsvarede han sin Ph.D. afhandling med Titlen Concepts for Retractable Roof Structures, efter et studie- og undervisningsophold på university of Cambridge og Technical University of Delft. En forskning han har modtaget flere priser for.
Frank har siden 2004 arbejdet fuld tid i familiefirmaet Søren Jensen, hvor han i dag er visionær administrerende direktør.

Læs mere omkring Søren Jensen her.